30 Days Meme-Den šestnáctý

15. september 2012 at 10:27 | Kirma |  30 Days Meme



Mainstream... jasně, jakmile slyším tohle slovo, vybaví se mi názor Kurta Cobaina na singl Smells Like Teen Spirit-já se mu ani nedivím, že ten singl nesnášel. Byl totiž příliš mainstreamový. Myslím, že dneska by se hodně divil, čeho jsou lidé schopni v mainstreamové muzice.

Když už jsem načnula Nirvanu, na chvíli u ní zůstanu. Možná dnes nepotkáte člověka, který by SLTS neznal. Má ho v mobilu, v MP3 a různě, ale to je asi tak jediný, co od Nirvany zná a přitom si kupuje různý merchandising (to jsou fanouškovské věci-třeba klíčenka, batoh,...) a dělá ze sebe strašnýho fanouška. Jak kapele hrozně moc rozumí, jak zná všechny jeho alba a když se ho zeptáte na jiné songy, nebo podrobnosti, najednou zmlkne. No a vy se mu můžete vysmát do ksichtu.

No nic, téma zní Můj názor na mainstreamovou muziku. Dopředu říkám, že tahle muzika je mi tak trochu šumák-jelikož k mainstreamu se řadí hlavně pop, dance a interpreti jako Miley Cyrus, Lady Gaga, One Direction a jiné. Jasně, lidi je poslouchají, mají rádi jejich songy. Avšak přijde mi, že ty legendárnější interpreti pomalu mizí. Najde se málo lidí, kteří si dnes poslechnou The Beatles, Europe, Michaela Jacksona (tomu se říká pravý Král popu), ale neznamená to, že když si poslechnete jednu písničku, tak hned danou hudbu znáte dokonale. Nad legendami se dnes ohrnuje nos, protože je jednodušší poslouchat mainstream, abyste byli ,,khůůl,, a ,,in,,. Samozřejmě nemůžu všechny házet do jednoho pytle. Jenom mluvím o lidech, které mají sklony k pozérskému chování.

Kdo třeba miluje Lady Gaga a neprohlašuje se za metalistu, je to ok. Horší by bylo, kdyby vám nakecával, že je strašně udělanej do metalu a při šustrování jeho MP3 byste narazili na Justina Biebera, Lady Gaga a jednu písničku od Metallicy (a to většinou bývá Nothing Else Matters, která je megasvětoznámá, ostatní songy jako by pro ně neexistovaly). Jaká by asi byla vaše reakce?

Mainstreamovou muziku můžeme hlavně slýchat v rádiích jako je Evropa 2 a jiné-ale taky mě tam občas dostával fakt, že najednou tam začali hrát Metallicu a poté tam pustili Black Eyed Peas. Jasně, tam se to neřeší. Ale smíchávat legendy s mainstreamem je jako smíchávat čokoládu se solí. Rádia jsou proto nejčastějším rájem pro pozéry. Pak se nemůžeme divit, že členům nějaké subkultury brzo praskne hlava z totálně falešnejch keců o tom, že z metalu vznikl pop. Ano i to můžeme občas slýchat.

Mainstream mě nezajímá, raději si poslechnu starší a kvalitnější hudbu, která má svoje kouzlo. Ať si každý říká, co chce.
 

1 person judged this article.

Comments

1 Morticia Lehtonen Morticia Lehtonen | Web | 15. september 2012 at 12:16 | React

To je přesně případ jedné holky, o které jsem tu už psala. Ale přesně - ona zná od Nirvany jen SLTS a jinak je "poslouchá", protože se jí Kurt líbí, ale samozřejmě s má s Nivanou klíčenku, plakát, potítko a kdo ví co ještě. Tu by sis mohla vzít jako přesný příklad pozérky. Any toho nebylo málo, tak poslouchá dvě metalové kapely (není náhoda, že obě mají stejného zpěváka) a najednou je velká metalistka, i když poslouchá jinak spíš pop atd. Chodí na jeden blog o metalu a komentuje tam všechno, co jsem předtím neokomentovala já (a to je fakt pravda :-D), i kdyby to měla být sebevětší hovadina, protože toho o metalu samozřejmě moc neví (prakticky vůbec nic), takže to dopadá, že k fotce Michaela z Bullet For My Valentine napíše "To je fakt krásné jméno" :-D
O ní by se toho fakt dalo napsat hodně, i kniha - ona je totiž takový neuvěřitelný příklad a zdroj historek :-D
Jako ta slečna, jejíž výstřelek už je na mém blogu snad legenda - nevím, jestli jsi to už někde četla, ale myslím tu, co si dala na facebook přezívku "Barbie Metalistka Popi" a přitom z metalu taky neznala prakticky nic a poslouchala samý pop :-D

Ale znám i pozitivní vyjímky - například můj spolužák je velký fanoušek The Beatles :-)

Mainstream se už snažím neřešit, protože by mi z toho nakonec muselo snad i dočista hrábnout :D

2 Wizie Wizie | Web | 15. september 2012 at 13:17 | React

Asi to teď bude znít vážně divně, ale já hudbu nijak nerozděluji. Tedy jo, vím, co je metal, rock, pop apod., ale nerozlišuji to podle interpretů ani žánrů (on taky jeden zpěvák může nazpívat skvělou písničku, a chvíli na to je jeho další nový "hit" naprostý propadák. Víš, co tím myslím :). Prostě poslouchám to, co se mi líbí. Od všeho trochu, záleží mi tedy hlavně na písničce. Nějaké zpěváky nebo tak, to vůbec neřeším (i když pravda, takový Michael Jackson měl skvělý téměř všechny songy, a všechny se daly poslouchat..). Toť můj názor x)

3 X X | 15. september 2012 at 20:59 | React

Gagu vůbec nemůžež házet do jednoho pytle s Miley Cyrus, One Direction, nebo Biebrem. Gaga je živoucí legenda. Není to jen zpěvačka. A když už tady strašně hrdě prohlašuješ, jak se v tomhle vyznáš, tak bys taky měla vědět, co je vůbec Gaga zač a jak skvělá a talentovaná je to osobnost. Víš prd.

4 Morticia Lehtonen Morticia Lehtonen | Web | 15. september 2012 at 22:02 | React

[3]: Ne, že bych se do toho chtěla plést - takové věci už dávno neřeším, ale dobře vím, že dělala hudbu ještě předtím, než vnikla její přezdívka a extravagantní image, kterou jí vymyslel její bývalý přítel, který byl jejím manažerem nebo producentem (teď si fakt nevzpomenu). Až teprve po tom se jí povedlo prorazit, pokud se nepletu. Navíc se po ní teď zas prakticky země slehla, a tak se snaží prorazit i jinde, což dobří umělci skutečně nemají zapotřebí, pokud to opravdu není jejich další velká záliba. Ale to je jedno - spíš mi jde o to, že kdokoliv se může v tomto skvěle vyznat a zároveň může Gagu absolutně nesnášet, takže podle toho, že někdo nemá Gagu rád, můžeš jen těžko soudit, jak moc se vyzná v populární hudbě - mainstream máš totiž každý den prakticky na talíři ;-)

Jinak mně je jedno, kdo si co poslouchá - už nějakou dobu razím názor, že pokud se nikdo nebude navážet do vkusu a znalostí mě nebo mých přátel, nebudu se do téže věcí navážet ani já ;-)

5 Morticia Lehtonen Morticia Lehtonen | Web | 15. september 2012 at 22:03 | React

[4]: Ale pokud se ve svém komentáři v  něčem pletu, tak se hluboce omlouvám ;-)

6 X X | 15. september 2012 at 23:00 | React

No ted se po ní země opravdu neslehla, v televizi beží reklama na její velice úspěšný parfém, který trhá rekordy a prodává se víc, než parfém beyonce či madonny. Navíc za pár měsíců vychází její nové album. a svou image si gaga vymyslela sama, nemyslím to zle, ale ano, pleteš se. ;)

7 Naufy Naufy | Web | 16. september 2012 at 9:55 | React

Každý si poslouchá to co se mu líbí, takže je úplně jedno jestli se po někom sléhá zem nebo ne.. Pokud je dobrý tak jeho jméno zůstane.. Po Morrisnovi se taky zem slehla a jeho jméno žije dál..

8 kirma-lee kirma-lee | Web | 16. september 2012 at 18:13 | React

[1]: Přesně, ono je lepší to někdy vážně neřešit, protože by jsme z toho brzo dostali infarkt. A co jsi popisovala za ten případ té holky, tak to mi přijde šílený. Jestli si chce hrát na fanynku Nirvany, tak ať si pro jistotu o nich něco zjistí a poslechne si víc, než jen SLTS. Kurt se prostě musí obracet v hrobě.

[2]: Holka, tak to ti docela závidím, že to neřešíš :D Ano, Michael Jackson měl opravdu skvělý písničky, který jsou OPRAVDU legendární a ještě se hrají všude. Podle mě on dělal ten pravý, nefalšovaný pop, který už je dnes jen počítačový zvuk.

[3]: Milý X, myslím, že mám právo na svůj názor a neříkám, že se v tom nějak strašně vyznám, jen tu dávám najevo, jak se věci mají.

[7]: Ono je těch umělců více, než Morrison, po kterých se slehla zem, ale jméno žije dál... A máš pravdu, každý si poslouchá, co se mu líbí, předhazovat někomu, co je dobré poslouchat je opravdu už jistý druh nesvobodného rozhodování.

9 X X | 16. september 2012 at 21:51 | React

To jsi ale moje milá opravdu nepochopila můj komentář. Já tu jen píšu svůj názor, jako ty svůj. Takže klídeček miláčku. Neberu ti to co posloucháš, a ani ty to neber mě. Jen říkám, že Gaga trhá rekordy a fakt to nemůžež srovnávat s Miley alias Montanou, nebo One Direction. Gaga je uplně jiný druh umělce.

10 X X | 16. september 2012 at 21:52 | React

A to že sem píšeš jak se věci mají? :D To jsi fakt vedle. :D

11 Aelis Aelis | Web | 17. september 2012 at 19:27 | React

Já jsem hlavně zvědavá, co za věci to bude. Právě teď se mi v hlavě rojí jen myšlenky, které se povětšinou vážou ke škole a to ne v příliš dobrém smyslu. :D
Každopádně se pokusím blog oživit už jen kvůli tomu, že nechci zapomenout svůj styl psaní. :)

Pokud jde o mainstreamovou hudbu, tak mám asi stejný názor. Kdyby pro mě byla písnička natolik chytlavá, že bych se odhodlala a stahla si ji do počítače, bylo by mi jedno, že je to třeba pop, ale v dnešní době mi zkrátka každá písnička, co hrajou v televizi zní úplně stejně. :D

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement